Saturday, September 11, 2010

ကၽြႏု္ပ္၏ အာသီသ


ကၽြႏု္ပ္၏ အာသီသ

ကၽြႏု္ပ္သည္ ၁၄-ႏွစ္သားက ဗမာျပည္ကိုေရာက္လာခဲ့သူတဦးျဖစ္ေလသည္။ ကၽြႏု္ပ္ဘ၀တသက္တြင္ ေခတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အစိုးရအသီးသီး ေျပာင္းလဲလာခဲ့ပံု၊ ဒုကၡအစံုစံုတို႔ကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရေလသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏ထူးျခားေသာ ဘ၀အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကို “ထူးတဲ့စပ္စု” ပထမတြဲ၌၎၊ ယခုဤ “၇၅-ႏွစ္အၾကား ၄၉-ႏွစ္အျမင္(ဗမာျပည္)”စာအုပ္၌၎၊
 တစြန္းတစေဖၚျပထားပါသည္။ ေနာက္ထြက္မည့္စာအုပ္မ်ားတြင္လည္း ဆက္လက္ေဖၚျပ ေပ
ဦးမည္။
          ကၽြႏု္ပ္၏အသက္သည္ ၆၂-ႏွစ္ရွိေလျပီ။
          ဗမာျပည္၀ယ္ေန၊ ဗမာျပည္တြင္ေသမည္ဟု ရည္ရြယ္ထားသူတေယာက္အေနျဖင့္ ဗမာလူမ်ိဳးအေၾကာင္းကို ေလ့လာၾကည့္မိသည္။ မ်ားလွစြာေသာ ဗမာအမ်ိဳးသားမ်ားသည္ လူအတန္းအစားမခြဲျခား၊ ဇာတ္မခြဲျခား၊ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး ကိုယ့္ေဆြကိုယ့္မ်ိဳးကဲ့သို႔ပင္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရေလသည္။ ယင္းသို႔ ဗမာမ်ား သေဘာေကာင္းမႈေၾကာင့္ပင္ တခါတေလ သူတပါး၏ လိမ္လည္လွည့္ျဖားျခင္းကိုပင္ ခံရေသး၏။ ဥပမာ (ဂ်ပန္ေခတ္က ဂ်ပန္က ေရႊရည္စိမ္လြတ္လပ္ေရး ေပးသည့္ကိစၥမ်ိဳး)။
          ကၽြႏု္ပ္၏ဗမာအမည္မွာ ဦးစပ္စုျဖစ္သည္။ တရုပ္အမည္မွာ ေအာင္ေခးေၾကာင္း(Ong Khay Chong) ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ေမြးရပ္ဌာေန၊ ခ်က္ျမွဳပ္ေျမျဖစ္ေသာ တရုပ္ျပည္သို႔ျပန္ရန္ စိတ္မကူးေတာ့။ တရုပ္ျပည္၀ယ္ရွိေသာ ေဆြမ်ိဳးမ်ားလည္း ေသေၾကကုန္ၾကျပီျဖစ္၏။ တရုပ္ျပည္သို႔ ေငြတျပား ခိုးပို႔ရန္ေ၀းစြ၊ ဗမာျပည္၌သာ အရိုးထုတ္ သြားေတာ့မည္ ဟုရည္ရြယ္ထားပါ၍ ဗမာအမ်ိဳးသမီးတေယာက္ႏွင့္ပင္ အိမ္ေထာင္က်ေနပါသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏ အေၾကာင္းကံ ဖန္လာသည္ဟူ၍ ဆိုရမည္ေလာ မသိ။  ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ သိကၽြမ္းခင္မင္ေသာ ဗမာအမ်ိဳးသားမိတ္ေဆြမွန္သမွ် ကၽြႏု္ပ္အေပၚ ေကာင္းၾကသူမ်ားသာ မ်ား၏။ ကၽြႏု္ပ္ကလည္း ဗမာအမ်ိဳးသားမ်ားအေပၚ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္းထားသည္။ ဤဘ၀တြင္ အေၾကာင္းကံ မသင့္၍ ဗမာတေယာက္ မဟုတ္ေသာ္ျငားလည္း ဗမာမွန္သမွ် ကိုယ့္ဘ၀ အဆက္ဆက္က ေတာ္ခဲ့စပ္ခဲ့ေသာ ေဆြမ်ိဳးမ်ား ဟူ၍ သေဘာထားမိပါသည္။
          တရုပ္တြင္ စကားပံု တခုရွိသည္။ တရုပ္အသံတိုင္း ဆိုရပါေသာ္ (ဝွမ္-ၾကာ-ၾကည္-ခ်င္း၊ ပြတ္-လူး-ကြန္-ၾကာ-ၾကည္-ေစာ) ျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည့္အဓိပၸါယ္မွာ ရပ္ေ၀းတြင္ေနထိုင္ေသာ ေဆြမ်ိဳးထက္ ကိုယ့္အနီး၀ယ္ရွိေသာ မိတ္ေဆြက ပို၍အေရးၾကီးသည္ ဟူ၍ဆိုထားဘိ၏။
          ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္၌  မိတ္ေဆြသဂၤဟ လြန္စြာေပါၾကြယ္ဝေသာ ဗမာျပည္ဝယ္ ဗမာတိုင္းရင္းသားအျဖစ္ ခံယူျခင္းကို လွ်ိဳ႕၀ွက္၍ မျပဳ၊ ေရဒီယိုႏွင့္ သတင္းစာ အသီးသီးက တိုင္းသိျပည္သိ ေၾကညာျပီး ျပဳလုပ္ခဲ့ေလ၏။
          ကၽြႏု္ပ္ ဗမာတိုင္းရင္းသား ျဖစ္လာမႈေၾကာင့္ အထူးသျဖင့္ ဗမာအမ်ိဳးသား မိတ္ေဆြမ်ားက ဝမ္းသာၾကသည္။ ဗမာမ်ားႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ျပီဟုလည္း ေျပာၾကသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏ စိတ္ထဲ၌လည္း ဤအတိုင္းပင္ထားရွိပါ၏။ ကိုယ္မိတ္ေဆြ ဗမာမ်ားက ပို၍ခင္မင္တိုးျပီး ရင္းႏွီးၾကသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရေလသည္။
          သို႕ေသာ္ တခုရွိသည္။ ဗမာျပည္ဝယ္ရွိေသာ တရုပ္သတင္းစာ ၾကီးငယ္တို႔က “ဦးစပ္စုကို အလိုမရွိ။ တရုပ္အမ်ိဳးသားကို အထင္ေသး၍ ဗမာတိုင္းရင္းသားအျဖစ္ ခံယူသည္။ ဦးစပ္စု၏ တရုပ္အမ်ိဳးသားေတြအတြက္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ေရထဲေမ်ာကုန္ျပီ” ဟူ၍ ကၽြႏု္ပ္အား တည့္တည့္တမ်ိဳး၊ ေစာင္း၍တဖံု၊ မ်ိဳးစံုေအာင္ပင္ ျပစ္တင္ ရႈတ္ခ်ၾကေလသည္။ တခ်ိဳ႕ေသာ တရုပ္အမ်ိဳးသား မိတ္ေဆြမ်ားကလည္း ကၽြႏု္ပ္ကို ႏွာေခါင္းရႈံ႕ၾက၏။ သို႔တိုင္ေအာင္ ကၽြႏု္ပ္က လံုးဝဂရုမထား မမႈပါေပ။
          ကၽြႏု္ပ္ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ျပဳလုပ္ေသာ ကိစၥတရပ္ကို ဘယ္ေသာအခါမွေနာက္မဆုတ္ အေလွ်ာ့မေပး ေရွ႕သို႔သာ ဆက္လက္ခ်ီတက္သြားမည္ဟု သႏၷိ႒ာန္ခ်မွတ္ထားသည္။
          ဤသို႔ျဖင့္ ေနာက္တႏွစ္ခန္႔ၾကာေသာအခါ ကၽြႏု္ပ္၏ညီ ဦးေအာင္ရီ- ေအာင္ေခးရီ (Ong-Khay Ghee) ကိုလည္း ဗမာတိုင္းရင္းသားအျဖစ္ခံယူရန္ ရံုးသို႔သြားေသာအခါ ယခင္ကၽြႏု္ပ္ ဗမာတိုင္းရင္းသားအျဖစ္ ခံယူစဥ္က အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံု နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ဘူးးေသာ တရုပ္သတင္းစာ အယ္ဒီတာၾကီးသည္လည္း ဗမာတိုင္းရင္းသားအျဖစ္ခံယူေနသည္ကို အံ့ၾသစြာ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရေလသည္။ အခ်ိန္မေႏွာင္းမီ အျမင္မွန္ အသိမွန္ရ၍ ေတာ္ေပေသးသည္ဟု ဆိုရေခ်မည္။
          ဗမာျပည္၌ ေသတပန္ သက္တဆံုး ေနထိုင္သြားေတာ့မည္ဟု ရည္ရြယ္ထားသူအဖို႔ ဗမာတိုင္းရင္းသားအျဖစ္ ခံယူျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုးဟု ကၽြႏု္ပ္ထင္သည္။ ဤသို႔ ဗမာတိုင္းရင္းသားအျဖစ္ ခံယူရာ၌လည္း ဗမာစိတ္ဓာတ္၊ ဗမာကိုခ်စ္ေသာစိတ္၊ ဗမာႏိုင္ငံကို ရိုေသေလးစားေသာစိတ္ဓာတ္မ်ိဳး မရွိေသးလွ်င္ ရွိေအာင္ၾကိဳးပမ္းရေပမည္။ သို႔မွသာလွ်င္ ဗမာတိုင္းရင္းသားအျဖစ္ ခံယူျခင္းသည္ သဘာဝလည္းက်မည္၊ မွန္လည္းမွန္ကန္မည္။
          မလိုလားအပ္ေသာ အခ်က္တခ်က္ကို ေတြ႔ျမင္ရသည္။ လူတိုင္းကိုေတာ့ မဆိုလိုပါ။ အခ်ိဳ႕ေသာႏိုင္ငံျခားသားမ်ားသည္ ဗမာတိုင္းရင္းသားအျဖစ္ခံယူေသာ္လည္း ဗမာစိတ္ဓာတ္ကို မေမြးၾကပါ။ ကိုယ့္စီးပြား ခ်မ္းသာမႈ တခုတည္းကိုသာ တြက္ကိန္းခ်ျပီး တိုင္းရင္းသား အတုမ်ိဳးသာ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ျမင္ရ၏။ ဤသူမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဆူးေညာင့္ခလုတ္မ်ားျဖစ္၍ ဖယ္ရွား ပစ္ရန္လိုအပ္ေပသည္။ ယင္းသို႔ေသာ သူမ်ားသည္ လူတပိုင္း ႏြားတပိုင္း ဟု ကၽြႏု္ပ္က ဆိုေလေသာ္ ရိုင္းေနမည္ေလာ မေျပာတတ္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ။ ဗမာတိုင္းရင္းသားအျဖစ္ ခံယူျပီး ကိုယ့္ဗမာႏိုင္ငံကို ခ်စ္သည့္စိတ္၊ ဗမာလူမ်ိဳးအတြက္ ၾကိဳးပမ္းသည့္စိတ္ မရွိဘဲ၊ ဗမာလူမ်ိဳးႏွင့္ တိုင္းျပည္ကို ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံေဆာင္ေသာ စိတ္ဓာတ္၊ ေျပာဆိုေသာ စကား၊ ျပဳလုပ္ေသာ အျပဳအမူမ်ားသည္ တနည္းနည္းျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို သစၥာေဖါက္သည္ဟု ကၽြႏု္ပ္ထင္ျမင္ယူဆပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဤကိစၥမ်ိဳးဆိုလွ်င္ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္ပိုင္အစိုးရကလည္း တာဝန္သိသိ သစၥာရွိရွိႏွင့္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အေရးယူသင့္ေပသည္။
          က်ဥ္းေျမာင္းေသာ ရာဇ၀င္မ်က္စိ့ျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ေနထိုင္ရာ ကမၻာၾကီး၀ယ္ လူမ်ိဳးအသီးသီးေနထိုင္ၾကသည္။ လူမ်ိဳး တမ်ိဳးႏွင့္ တမ်ိဳး ခံယူေသာ ဘာသာ၊ ယံုၾကည္ေသာ ႏိုင္ငံေရးဝါဒ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ထံုးစံ၊ စာေပ၊ စကားမ်ား မတူညီသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရ၏။
          တကယ့္သဘာဝတၳ အျမင္ျဖင့္ၾကည့္ေလေသာ္ ကမၻာေပၚ၌ လူမ်ိဳးဟူ၍ သီးျခားရပ္တည္ေနမႈမ်ိဳး ရွိရွိသမွ်သည္ ကမၻာသူကမၻာသား လူသားသတၱဝါ အျဖစ္ျဖင့္သာ ရပ္တည္၍ေနထိုင္၏။ ကမၻာၾကီးသည္ လူအမ်ားေနထိုင္ရာ အိမ္ၾကီးသဖြယ္ ျဖစ္ေနဘိ၏။
          ကမၻာေပၚရွိလူမ်ားသည္ သူ႕လူမ်ိဳး ကိုယ္႔လူမ်ိဳး အျဖစ္ျဖင့္ခြဲျခားသတ္မွတ္ျပီး ျမင္ေန ထင္ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ အတၱမ်ား အစြဲအလမ္း သန္၍ မလိုလားအပ္ေသာ စစ္ၾကီးမ်ား ျဖစ္လာခဲ့ရသည္။ လူသားအခ်င္းခ်င္း သာတူညီမွ် ေနရမည့္အစား၊ ေခါင္းပံုျဖတ္၊ ဂုတ္ေသြးစုပ္ေသာ ၀ါဒဆိုးၾကီးမ်ား ေခတ္စားခဲ့ရသည္။
          ကမၻာေပၚ၌ ရွိရွိသမွ်ေသာ လူမ်ားစုက အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ၊ အနတၱ ဝါဒ အေၾကာင္းကုိ အေသအခ်ာသိျမင္၍ ႏွလံုးသြင္းျပီး ကာယကံေျမာက္ ျပဳလုပ္လွ်င္ လူသားအခ်င္းခ်င္း ကၽြန္ျပဳလုပ္ေသာ နယ္ခ်ဲ႕၀ါဒ၊ လူသားခ်င္း ဂုတ္ေသြးစုပ္ေသာ အရင္းရွင္၀ါဒ၊ လူသားအခ်င္းခ်င္း သတ္ျဖတ္ညွင္းဆဲေသာ စစ္၀ါဒမ်ား က်ဆံုးေပ်ာက္ကြယ္ သြားေပလိမ့္မည္။ လူတိုင္းလူတိုင္း လူတန္းေစ့ ေနထိုင္ႏိုင္ကာ၊ စား-၀တ္-ေနေရးအတြက္ မေၾကာင့္မၾက၊ မေတာင့္မတ ရေသာ ေလာကနိဗၺာန္ၾကီး ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု ကၽြႏု္ပ္ထင္သည္။
          ျပီးေနာက္တဖန္ ဗုဒၶ၏ ဓမၼပါဒ ပါဠိေတာ္ ျမန္မာဘာသာျပန္အစံုအစံု တရားေတာ္၌….
          ဤသူသည္ ငါ့ကိုဆဲေရး၏။ ငါ့ကိုညွင္းဆဲ၏။ ငါ့ကိုႏိုင္၏။ ငါ၏ဥစၥာကို ခိုး၏ ဟူ၍ စိတ္၌ အမ်က္ထားလ်က္ ရန္ျငိဳးဖြဲ႕ေသာသူတို႔မွာ ရန္သည္ မျငိမ္းေလ။
        ဤသူသည္ ငါ့ကိုဆဲေရး၏။ ငါ့ကိုညွင္းဆဲ၏။ ငါ့ကိုႏိုင္၏။ ငါ၏ဥစၥာကို ခိုး၏ ဟူ၍ စိတ္၌ အမ်က္မထား၊  ရန္ျငိဳး မဖြဲ႕ၾကေသာသူတို႔မွာ ရန္သည္ ျငိမ္းေလသည္။
        ဤေလာက၌ ရန္တို႔သည္ ရန္တံု႔မူျခင္းအားျဖင့္ ဘယ္အခါမွ မျငိမ္းကုန္၊ ရန္တံု႔မမူသျဖင့္ ရန္ျငိမ္းကုန္၏။ ဤသို႔ရန္တံု႔မမူသျဖင့္ ရန္ျငိမ္းျခင္းသည္ ေရွးအစဥ္ဓမၼတာသေဘာေပတည္း ဟူ၍ ဆိုဆံုးမထားေလသည္။
        ဤမည္ေသာဗုဒၶ၏ လမ္းစဥ္ျဖင့္ ကမၻာေပၚရွိ လူသားသတၱ၀ါအခ်င္းခ်င္း “ခြင့္လႊတ္ျခင္း” စိတ္ဓာတ္မ်ား ႏွလံုးသြင္း၍ ေမြးျမဴပါလွ်င္၊ စစ္တည္းဟူေသာ အဝိဇၨာ ပိတ္ကာဖံုးေနေသာ ဤကမၻာၾကီး၀ယ္ ၀ိဇၨာႏွင့္တူေသာ ျငိမ္းခ်မ္းေရး လင္းေရာင္ျခည္ဓာတ္သည္ မလြဲအမွန္ ေပၚထြန္းလာေပေတာ့မည္ဟူ၍ ကၽြႏု္ပ္သည္ အခိုင္အမာ ယံုၾကည္ထားေပသတည္း။

ဦးစပ္စု

No comments:

Post a Comment