Thursday, September 9, 2010

ေညာင္ရမ္းဆရာေတာ္ဘုရား

ေညာင္ရမ္းဆရာေတာ္ဘုရား

          ကုကၠိဳင္းဟာမစ္တစ္သာသနာ႔ရိပ္သာတြင္ တည္းခိုသီတင္းသံုးေနေသာ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂု႐ု ဘဒႏၲ ရ၀တာ ဘိ၀ံသ ေညာင္ရမ္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးထံသို႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ မၾကာခဏသြားေရာက္၍ ဖူးေမွ်ာ္ကန္ေတာ့ေလသည္။ ၁၉၅၁-ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၇-ရက္ေန႔တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ ေညာင္ရမ္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးထံသို႔ ေရာက္သြားၿပီးလွ်င္
          ““အရွင္ဘုရား.. တပည့္ေတာ္ေနအိမ္သို႔ သက္သတ္လြတ္ဆြမ္းစား ႂကြေတာ္မူပါ၊ ၀ါဆိုသကၤန္း လည္းကပ္လွဴပါ့မယ္ဘုရား”” ဟူ၍ ေလွ်ာက္ထားသည္။
         
ဆရာေတာ္ဘုရား ႀကီးကလည္း ၉-ရက္ေန႔ နံနက္ ငါးနာရီခြဲအခ်ိန္တြင္ ႂကြမည့္အေၾကာင္းကို မိန္႔ၾကားေလ၏။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ တ႐ုပ္အဂၤ၀ိဇၨာပညာကို ေခါက္မိထားသူပီပီ ေတြ႕ေလ ေသာသူ၊ ျမင္ျမင္သမွ်အရာ မ်ားကို သတိျပဳေလ့ရွိသည္။ ဤတစ္ႀကိမ္ ေညာင္ရမ္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား ကၽြႏ္ုပ္ေတြ႕ျမင္ရသည္မွာ မ်ားစြာစိတ္မေကာင္းျဖစ္မိ၏။
          အေၾကာင္းမူကား ေညာင္ရမ္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ သက္သတ္လြတ္ဆြမ္းခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ကို မ်ားမ်ားစားစားမကုန္ေပ။ ၿပီးေနာက္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ဆ႒သံဂါယနာတင္ မဟာဓမၼသဘင္ႀကီးတြင္ သံဃမဟာနာယကအျဖစ္ျဖင့္ တာ၀န္ယူထားသည္ကလည္း လြန္စြာမွ အလုပ္မ်ားလ်က္ရွိသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ ေတြ႕ေလေသာအခ်ိန္ပိုင္းတြင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ မ်ားစြာမွစိတ္တိုလ်က္ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရ၏။
          ထို႔ထက္ပိုမိုသည္ကား ဘယ္ဘက္မ်က္ခြံေအာက္တြင္ အေရျပားေပၚ၌ အမဲကြက္တစ္ကြက္ ထင္ထင္ရွားရွားေပၚလြင္ေနသည္ကိုေတြ႕ရ၏။ ဤအမဲကြက္ကား တ႐ုပ္အဂၤ၀ိဇၨာအရၾကည့္လွ်င္မေကာင္း၊ မ်ားအၾကာမီကာလအေတာအတြင္း၌ ေသဆံုးေတာ့မည့္နိမိတ္အမွတ္အသားပင္တည္း။

ယင္းသို႔ ဆရာေတာ္ဘုရားအား အိမ္သို႔ ဆြမ္းသကၤန္းကပ္လွဴရန္ ေလွ်ာက္ထားၿပီးေနာက္ ၈-ရက္ေန႔ နံနက္ဆယ္နာရီတြင္ ေမွ်ာ္လင့္မထားေသာဆရာေတာ္ဘုရားသည္ အိမ္သို႔ႂကြလာသည္။
          ကၽြႏ္ုပ္သည္လည္း သတိမထားမိ၊ အိမ္ေအာက္ထပ္တြင္ရွိေသာလူမ်ားႏွင့္လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားသည္ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲျဖစ္လာေတာ့သည့္ အသံဗလံမ်ားၾကားရသည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ျပဴတင္းေပါက္မွေန၍ လမ္းေပၚသို႔ ၾကည့္လိုက္သည္။ သာသနာ႔အလံလႊင့္ထူထားေသာ (ပိုက္ကက္)ကားေပၚမွ ေညာင္ရမ္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သည္ ဆင္းလာေတာ္မူ၏။ ဆရာေတာ္စီးလာေသာကားသည္ လမ္းမေတာ္လမ္းေထာင့္တြင္ရပ္ထားသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားကိုေတြ႕ျမင္ေလေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္သူေတာ္စင္မ်ားသည္ ပလက္ေဖါင္းေပၚ၌ပင္လွ်င္ ဆရာေတာ္အား လက္ဆယ္ျဖာမိုး၍ ရွိခိုးကန္ေတာ့ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရေပသည္။
ကၽြႏ္ုပ္သည္ လြန္စြာမွ အ့ံၾသသြားေလသည္။
          အမွန္ကား ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား ပင့္ဖိတ္ထားသည္မွာ သည္ေန႔မဟုတ္၊ မနက္ျဖန္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ မေမွ်ာ္လင့္ပဲႏွင့္ ဆရာေတာ္ႀကီး အိမ္သို႔ႂကြေရာက္လာေလသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ေန႔စြဲ ေန႔ရက္မ်ား အမွတ္မွားေလသေလာဟု ကၽြႏ္ုပ္စိတ္၀ယ္ ထင္မိသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္ ေတြ႕ေလလွ်င္ အက်ိဳးအေၾကာင္းသိရေပမည္။
          ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ အိမ္ေအာက္ထပ္သို႔ဆင္းကာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား သြားေရာက္၍ တြဲကာ အိမ္ေပၚသို႔ပင့္ေဆာင္လာသည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ခ်ိဳင္းေအာက္တြင္ လက္လွ်ဳိ၍ တြဲပင့္ေခၚေဆာင္လာေသာအခါတြင္ အ႐ိုးေပၚအေရတင္ေနၿပီး အားအင္ခ်ိနဲ႔ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။ ကၽြႏ္ုပ္၏အိမ္အေပၚထပ္သို႔ေရာက္ေလေသာအခါ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ အဘယ္စကားမွ မမိန္႔ၾကားႏိုင္ေသး။ ဇရာကေထာင္းေနၿပီျဖစ္၍ ေမာပန္း၍ေနသည္ကိုေတြ႕ရ၏။ ဆရာေတာ္ဘုရား အေမာ ေျပေလေသာအခါမွ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဘိလပ္ရည္ဆပ္ကပ္လွဴဒါန္းသည္။ ထို႔ေနာက္ဆရာေတာ္ဘုရားက ““ဒကာေတာ့္အိမ္လာၾကည့္တာပါ””ဟူ၍သာ ေျပာၾကားၿပီး ျပန္ႂကြသြားေလသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ေယာက္သည္ ကားေပၚအေရာက္ ဆရာေတာ္အား လိုက္ပို႔ၾကေလသည္။
          ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္ ငါးနာရီခြဲအခ်ိန္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ကားျဖင့္သြား၍ ဆရာေတာ္ဘုရားကို ပင့္သည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ သူ႔ကားျဖင့္ႂကြလာသည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အိမ္၌ ဆရာေတာ္ဘုရားအား ၀ါဆိုသကၤန္းကပ္လွဴၿပီး သက္သတ္လြတ္ဆြမ္းေကၽြးရန္ အသင့္ျဖစ္ေနၿပီးျဖစ္၏။ ၿပီးေနာက္တြင္ကား သရက္ေတာေက်ာင္းတိုက္မွဆရာေတာ္မ်ားလည္း ပင့္ဖိတ္ထားေသးသည္။
          ဆရာေတာ္ဘုရးာ အိမ္သို႔ေရာက္ေလေသာ္ ဆြမ္းကပ္သည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ကပ္လွဴေသာသက္သတ္လြတ္ဆြမ္းကို ေျဖးေျဖးခ်င္းဘုဥ္းေပးသည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ကား ဆရာေတာ္ေနာက္နားတြင္ ကပ္ၾကည့္ေနသည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ စိတ္ေစတနာထက္သန္စြာျဖင့္ စားသံုးရန္ သက္သတ္လြတ္ဆြမ္းဟင္းလ်ာ မ်ားကိုခ်က္ျပဳတ္ထားေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ နည္းနည္းသာဘုဥ္းေပးသည္ကိုေတြ႕ျမင္ရ၍ ကၽြႏ္ုပ္သည္ စိတ္မေကာငး္ေပ။      
          ဤျဖစ္အင္ကိုၾကည့္၍ ေရွ႕တြင္ ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ မည္သို႔မည္ပံုျဖစ္ပ်က္ေတာ့မည္ကို ကၽြႏ္ုပ္က ႀကိဳတင္၍သိျမင္ေနေလသည္။ ယငး္အခုိက္အတန႔္၀ယ္ ကၽြႏ္ုပ္ဖတ္ၿပီး မွတ္သားထားဖူးေသာ တ႐ုပ္ျပည္၏ သံုးျပည္ေထာင္ရာဇ၀င္ထဲမွ က႑တစ္ခုကို သြားသတိရမိသည္။
          တ႐ုပ္ျပည္၏သံုးျပည္ေထာင္ရာဇ၀င္တြင္ အလြန္ အမည္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ နန္းရင္း၀န္ႏွင့္ စစ္ေသနာပတိခ်ဳပ္ရာထူးႏွစ္ခုကို လက္၀ယ္ရရွိထားေသာ ခံု႔ဘိန္ဆိုသူရွိေလ၏။ သူသည္ ျမန္မာရာဇ၀င္ထဲ၌ ဥတည္ဘြားအျဖစ္ျဖင့္ပါ၀င္သူျဖစ္သည္။ ဤခံု႔ဘိန္သည္ စစ္တိုက္ေရးပညာလြန္စြာႂကြယ္၀ၿပီး၊ စစ္ပြဲတိုက္ ေလတိုင္း ေအာင္ျမင္မႈရရွိေလသည္။ ခံု႔ဘိန္ႏွင့္စစ္ၿပိဳင္ဘက္ျဖစ္သူမွာ အျခားျပည္ေထာင္စုမွ စစ္ေသနာပတိခ်ဳပ္ စူမာအီျဖစ္သည္။ သူသည္ ဉာဏ္နီဉာဏ္နက္လြန္စြာမ်ားျပားေသာ ခံု႔ဘိန္ႏွင့္ စစ္တိုက္လွ်င္ အျမဲတမ္း ႐ႈံးနိမ့္ခဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ၾကာေလေသာအခါ စူမာအီသည္ ခံု႔ဘိန္ႏွင့္ စစ္ၿပိဳင္၍မတိုက္ရဲ၊ မတိုက္၀ံ့ေသာ အေျခအေနသို႔ပင္ ဆိုက္ေရာက္ေနေလေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ျမိဳ႕ကိုသာကာကြယ္ၿပီး ခံစစ္ျဖင့္သာ ခံု႔ဘိန္၏ထိုးစစ္တိုက္ခိုက္ျခင္းကို တြန္းလွန္ျဖိဳဖ်က္ရေလသည္။
          စစ္အပြဲပြဲႏြဲလာခဲ့၍ ေအာက္ျမင္မႈရေလေသာခံု႔ဘိန္သည္ စူမာအီေနထိုင္ေသာ ၿမိဳ႕၀သို႔သြားေရာက္၍ မေခ်မငံ႐ိုင္းျပစြာေျပာဆိုၿပီး၊ စူမာအီစစ္တိုက္ခုိက္ရန္စိတ္ကို ႏႈိးဆြေလ၏။ သို႔ေသာ္ စူမာအီသည္ တုတ္တုတ္မွ် မလႈပ္၊ ၿငိမ္ခ်က္သားေကာင္းေနေသးသည္။
          ဤတြင္ ခံု႔ဘိန္သည္ သူႏွင့္စစ္ၿပိဳင္ဘက္ စူမာအီကိုယ္ကာယႏွင့္ေတာ္ေလေသာ မိန္းမအ၀တ္တန္ဆာ တစ္ကိုယ္စာခ်ဳပ္၏။ ၿပီးေနာက္ မိန္းမမ်ားခ်ယ္သေသာ မ်က္ႏွာေခ်မ်ားကိုသုတ္၊ တပည့္ေက်ာ္ျဖစ္သူႏွင့္ စူမာအီထံသို႔အေရာက္ပို႔လိုက္သည္။ ခံု႔ဘိန္၏တပည့္ေက်ာ္သည္ စူမာအီေရွ႕ေမွာက္သို႔ေရာက္ေလေသာအခါ ခံု႔ဘိန္ေပးလိုက္သည့္ အ၀တ္အစားမ်ားကိုေပး၏။ ထို႔ေနာက္ ဆရာခုံ႔ဘိန္မွာၾကားသည့္အတိုင္း ““စူမာအီ ယွဥ္ၿပိဳင္ဖို႔မတုိက္ရဲလွ်င္.. ခုပို႔လိုက္တဲ့အ၀တ္အစားမ်ားကို ၀တ္ဆင္ထားဖို႔ေပးလိုက္ပါတယ္””ဟူ၍ ေျပာေလသည္။
          မဆိုင္းတခဏအတြင္း၌ပင္ စူမာအီသည္ ခံု႔ဘိန္ေပးပို႔လိုက္ေသာ အ၀တ္အစားမ်ားကို ၀တ္ဆင္လိုက္သည္။ မ်က္ႏွာေခ်မ်ားကို မ်က္ႏွာ၌ျခယ္သလိုက္သည္။ ဤမိန္းမအ၀တ္အစားမ်ားျဖင့္ ခံုဘိန္၏တပည့္ေက်ာ္ကို ထြက္ေတြ႕ဧည့္ခံၿပီး ဟင္းထမင္းေကာင္းမ်ားကို ေကၽြးေမြးသည္။ ၿပီးေနာက္မွ စကားလက္ဆံုက်ၿပီး စူမာအီက ...
          ““ခံု႔ဘိန္ဟာ သိပ္အလုပ္မ်ားမွာေပါ့””
          ““နန္းရင္း၀န္နဲ႔ စစ္ေသနာပတိခ်ဳပ္တာ၀န္ႏွစ္ရပ္စလံုးကိုယူထားေတာ့ အလုပ္သိပ္မ်ားေနပါတယ္””
          ““သူ႔အစားအေသာက္ေကာ အရင္လိုမ်ားမ်ားစားစား စားႏိုင္ေသးရဲ႕လား””
          ““ခံု႔ဘိန္ဟာ အရင္လို အစားအေသာက္ကို မ်ားမ်ားစားစား မစားေသာက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး .. နည္းနည္းပဲ စားေသာက္ႏိုင္ေတာ့တယ္””
          ““ယင္းသို႔ စကားမ်ားကို ၾကားမိေလေသာစူမာအီသည္ တပည့္ေက်ာ္အျပန္တြင္ ခံု႔ဘိန္ထံသို႔ စာတစ္ေစာင္ေရးေပးလိုက္သည္။ တပည့္ေက်ာ္ျပန္လာၿပီး သူ႔ဆရာခံု႔ဘိန္ႏွင့္ေတြ႕ေလေသာ္၊ စူမာအီႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရေသာ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို  မထိန္မ၀ွက္အစီရင္ခံေလသည္။ ၿပီးမွ စူမာအီေရးေပးလိုက္ေသာ စာလႊာကို သူ႔ဆရာအားထုတ္ေပးလိုက္သည္။ စူမာအီထံမွစာလႊာကို ခံု႔ဘိန္ျမင္ေလေသာ္၊ လြန္စြာမွ စိတ္ထိခုိက္သြားသည္။ ဤစူမာအီ၏စာလႊာသည္ တ႐ုပ္စာ ၇-လံုးထဲသာျဖစ္သည္။ တ႐ုပ္အသံထြက္အတိုင္း ေရးရပါေလေသာ္ ...    
          ““စစ္ေရွာက္စူ ၀မ္ကီလိန္က်ဴ””
          သေဘာအဓိပၸါယ္ကား အစားနည္းနည္းစားၿပီး အလုပ္မ်ားမ်ားလုပ္သူသည္ ၾကာၾကာအသက္မရွည္ႏိုင္ ဟူ၍သာျဖစ္ေလသည္။ ယင္းသို႔ေသာ စာ ၇-လံုးကိုျမင္မိေလေသာခံုဘိန္သည္ သူ႔ကို စူမာအီက ႐ုပ္ပိုင္း ေဗဒင္ေဟာလိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္းကိုသိလိုက္၏။ သည့္ေနာက္ တစ္လအၾကာတြင္ ခံု႔ဘိန္သည္ ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္သြားသည္။ ခံု႔ဘိန္သည္ သူကြယ္လြန္ေသာအခ်ိန္၌ ၅၄-ႏွစ္သာရွိေသးသည္။
          ဤရာဇ၀င္ကို သိႏွင့္ထားေသာကၽြႏ္ုပ္သည္ ဆရာေတာ္ဘုရား အစားနည္းနည္းဘုဥ္းေပးသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရေလေသာ္၊ မ်ားစြာစိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသည္။ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီးေလေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ ကိုယ့္မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္အတူ ဆရာေတာ္အား ၀ါဆိုသကၤန္းကပ္လွဴၿပီး သီလယူေရစက္ခ်သည္။ သို႔ၿပီးေလမွ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ျပဳျပဳသမွ် အမွ်အတန္းေပးေ၀ၾကသည္။
          ယင္းသည္တို႔ကား ေညာင္ရမ္းဆရာေတာ္ဘုရားႏွင့္ကၽြႏ္ုပ္ ဆံုခဲ့ရပံုမ်ားပင္တည္း။
          ေနာက္တစ္ႏွစ္ခန္႔အၾကာ (၁၉၅၅-ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၇-ရက္ေန႔ နံနက္ဆယ္နာရီ၊ တစ္ဆယ့္သံုးမိနစ္ အခ်ိန္)တြင္ ေညာင္ရမ္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ဘ၀နတ္ထံပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္ဟူေသာ သတင္းဆိုးႀကီးကို ၾကားလိုက္ရေလသည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္လည္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္ပတ္သက္ေနေသာ ဒကာဒကာမျဖစ္ေန၍ မေနႏိုင္ရွာ၊ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ စ်ာပနကိစၥအ၀၀ကို သြားေရာက္ကူညီရေလသည္။
          ထိုစဥ္ကကၽြႏ္ုပ္သည္ ဗြီစီးကရက္ကုမၸဏီမ႑ပ္ထဲတြင္ရွိသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏စ်ာပနကို လာေရာက္ေသာလူအမ်ားကို ဗြီစီးကရက္မ႑ပ္မွထမင္းေကၽြးသည္။ စီးကရက္ျဖင့္ဧည့္ခံသည္။ ကၽြႏ္ုပ္အဖို႔တြင္ကား ကိုးကြယ္ရာဆရာတစ္ဆူ ဆံုးပါးသြားေလသည္တကား။

No comments:

Post a Comment