Thursday, August 26, 2010

ျမန္မာျပည္သို႔လာျခင္း၊ သမၺန္သမားဘ၀၊ လကၤာ ၄-ပုဒ္။

ျမန္မာျပည္သို႔လာျခင္း

ကၽြႏ္ုပ္ ျမန္မာျပည္သို႔လာသည့္အခါ ကၽြႏ္ုပ္၏ဆရာႀကီးေပးလိုက္သည့္စာအုပ္က ၄ တြဲ၊ ဂံုနီအိတ္ကတစ္ခု၊ တ႐ုပ္သားေရကိုလုပ္ထားသည့္ ေခါင္းအံုးကတစ္လံုး၊ ေစာင္တစ္ထည္၊ ဖ်ာတစ္ခ်က္၊ အကႌ်ေဘာင္းဘီ အနက္ေရာင္ ၄ စံုအျပင္ အျခားဘာပစၥည္းမွ မပါပါဘူး။ ကၽြႏ္ုပ္၏ရြာကေလး ကြိဳင့္ေခါက္မွခြဲခြာ၍ သေဘၤာဆိပ္ကမ္းရွိရာ (ေအမြိဳင္)ကို ကၽြႏ္ုပ္ဟာ ထြက္လာၿပီး၊ ၁၉၁၅ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၂ ရက္ေန႔ (ေဟာင္ေဘာ္)သေဘၤာကို စီးနင္းလိုက္ပါ၍ ျမန္မာျပည္ကို လာခဲ့ပါသည္။

၁၉၁၅ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃ ရက္ေန႔မွာ ပီနံကိုေရာက္ပါသည္။ ၁၉၁၅ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၁၀ ရက္ေန႔က်ေတာ့ ဂ်ပန္သေဘၤာနာမည္က (တိုစာမာယု) မွ်င္ငပိတင္သည့္သေဘၤာႏွင့္ ရန္ကုန္ကို လိုက္လာပါသည္။ ၁၉၁၅ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔မွာ ကၽြႏ္ုပ္ဟာ ရန္ကုန္ကို ေကာင္းမြန္စြာႏွင့္ေရာက္ရွိပါသည္။ ပီနံမွထြက္၍ တစ္ရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ ပင္လယ္ထဲမွာ ဂ်ာမနီစစ္သေဘၤာႏွင့္ အဂၤလိပ္စစ္သေဘၤာဟာ တစ္စင္းႏွင့္တစ္စင္း အေျမာက္ႏွင့္ပစ္ခတ္ေနတာကို ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ဟာ ပထမကမၻာစစ္ႀကီးၾကားမွ ျမန္မာျပည္ကိုလာခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

သမၺန္သမားဘ၀

ရန္ကုန္ကိုေရာက္လာသည့္အခါ ရန္ကုန္မွာ ၁၀ရက္ၾကာေလာက္ ေနထိုင္ပါသည္။ ၎င္းေနာက္ ၁၁လမ္း ဦးဘရီပိုင္ ေရႊလ၀င္းသေဘၤာႏွင့္လိုက္သြားၿပီး ေျမာင္းျမအပိုင္ က်ံဳမေငးႏွင့္ လပြတၱာၾကားရွိ ကန္ဘဲ့ရြာမွာ သြားေရာက္ေနထိုင္ပါသည္။ ကန္ဘဲ့ရြာကို ေရႊလ၀င္းသေဘၤာႏွင့္ ၃ရက္ၾကာမွ ေရာက္ရွိပါတယ္။ ကန္ဘဲ့ရြာမွာ ၃-၄ လေလာက္ ေနထိုင္ၿပီးမွ ျမစ္ႀကီးကိုသမၺန္ႏွင့္ ၅ နာရီ ၆နာရီေလာက္စီးၿပီး ကိုယ့္ဟာကိုယ္ခတ္သြားရသည့္ ပီတြတ္ကေလးရြာမွာ သြားေရာက္ေနထိုင္ပါသည္။ ဒီရြာကေလးဟာ တကယ္ေတာႀကိဳအံုၾကားရြာကေလးျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာဟာ ကနစိုထင္းထြက္သည့္ ေနရာျဖစ္သည္။ ဒီရြာကေလးထဲမွာလည္း ကၽြႏ္ုပ္၏အမ်ိဳး တ႐ုပ္ဆိုင္တစ္ဆိုင္ရွိတယ္။ တနဂၤေႏြ တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာမွ လာတာဟာ ဒီေရႊလ၀င္းသေဘၤာပဲရွိတယ္။ သေဘၤာေရာက္သည့္အခါဟာလည္း မ်ားေသာအားျဖင့္ ညသန္းေခါင္းအခ်ိန္မွာေရာက္တယ္။ ဒီသေဘၤာဟာလည္း ကမ္းကိုမကပ္ပါ။ ျမစ္လယ္မွာ စက္ကို အရွိန္ေလ်ာ့၍နားထားပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ဟာ သေဘၤာေရာက္လာလွ်င္ ကုန္မ်ားကို သမၺန္ႏွင့္သြား၍သယ္ပါသည္။ သေဘၤာကေတာ့ စက္ကိုရပ္မထားပါ။ ဥၾသကလည္း မၾကာခဏဆြဲ၍ တျဖည္းျဖည္းေမာင္းေနပါတယ္၊ ကၽြႏ္ုပ္ဟာ သမၺန္မွႀကိဳးကို သေဘၤာမွာခ်ည္ၿပီး ပစၥည္းမ်ားကို သယ္တယ္။ (ယခုကၽြႏ္ုပ္ဟာ တစ္ခါတေလ သေဘၤာႏွင့္ခရီးသြားသည့္အခါ တြံေတး၀ကို ေရာက္ေတာ့ တြံေတး၀မွာလာၿပီးေတာ့ သမၺန္ကိုသေဘၤာမွာခ်ိတ္၍ ထမင္းေရာင္းၾကတာကိုျမင္သည့္အခါ လြန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္ ၄၀ ကအျဖစ္အပ်က္ကို သြားၿပီးေတာ့ သတိရမိပါသည္။) ေရႊလ၀င္းသေဘၤာေရာက္လို႔ သမၺန္ႏွင့္ ကုန္မ်ိဳးစံုကို သေဘၤာမွာသြားၿပီးသယ္သည့္အခါ လႈိင္းကလည္းႀကီး၊ မိုးကလည္းခ်ဳပ္၊ သေဘၤာကလည္း စက္မရပ္ထားတာေၾကာင့္ တခါတေလ ကၽြႏ္ုပ္ဟာ ေရထဲကိုက်သြားသည့္ အခါလည္း က်သြားပါသည္။
ဟိုစဥ္အခါက အဲဒီလို ပီတြတ္ကေလးရြာမွာ အေနၾကာသြားသည့္အခါ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္အတူတူ သေဘၤာကိုသြားၿပီး သမၺန္ႏွင့္ကုန္သြယ္သည့္အခါ ေကာက္စိုက္သမတစ္ဦးလည္း ပါပါသည္။ သူဟာ အင္မတန္ ဖ်တ္လတ္ပါသည္။ သြက္လဲသြက္ပါတယ္။ ထြားလည္းထြားက်ိဳင္းပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္စာလွ်င္ ၃ႏွစ္ေလာက္ႀကီးပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ျမစ္ထဲကို ကုန္ေရာလူပါ မေတာ္တဆက်သြားလွ်င္ သူဟာ ျမစ္ထဲကိုခုန္ဆင္း၍ ကၽြႏ္ုပ္ကိုကယ္တင္တာ ၃ခါေလာက္ရွိပါသည္။ ဒီအမ်ိဳးသမီးနာမည္ကေတာ့ မစိန္ခင္ လို႔ေခၚပါတယ္။ ကၽြႏ္ုပ္ဟာ ျပည္မႀကီးမွ ဒီလိုေတာႀကိဳအံုၾကား ပီတြတ္ကေလးရြာကို ေရာက္ၿပီး ေနထိုင္၍ ညႀကီးသန္းေခါင္ လသာသည့္အခါမွာ လူသံေတြကလည္း တိတ္ဆိတ္ၿပီး ျမစ္ထဲကေရသံပဲၾကားေနရပါသည္။ ဒီလိုလသာသည့္အခ်ိန္အခါမွာ ကၽြႏ္ုပ္ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ဇာတိ ရြာကေလးႏွင့္ အဖြား၊ မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းတို႔ ေနထိုင္က်န္ရစ္ခဲ့သည့္ျပည္ႀကီးကို အင္မတန္မွ လြမ္းၿပီးေတာ့ ေအာက္ေမ့သတိရမိပါသည္။

လကၤာ ၄-ပုဒ္

ေရွးကတ႐ုပ္လူႀကီးမ်ား ျမန္မာျပည္ႏွင့္ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္သည့္အခါ တ႐ုပ္ျပည္ကို လြမ္းဆြတ္ေအာက္ေမ့သည့္အတြက္ လကၤာ ၄-ပုဒ္ ေရးစပ္ထားၾကပါသည္။ ဒီလကၤာ ၄-ပုဒ္က တစ္ပုဒ္ကို စာ ၅လံုးစီရွိပါ၍ လကၤာ ၄-ပုဒ္ဆိုေတာ့ စာလံုးေပါင္း ၂၀-ရွိပါသည္။ တ႐ုပ္စာ တတ္သည့္သူမ်ားဟာ ဒီစာ ၄-ပုဒ္ကိုဖတ္မိလွ်င္ မ်က္ရည္မက်ပဲ မေနႏိုင္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး (ရန္ကုန္)ဆိုသည့္ စာလံုးႏွစ္လံုးကိုလည္း ဟိုေရွးက တ႐ုပ္လူႀကီးမ်ားဟာ တမင္တကာ သူတို႔က အဓိပၸါယ္ကို တစ္မ်ိဳးလွည့္ၿပီးေကာက္ယူထားတယ္။ ရန္ဆိုတာက ေမာ့တာ၊ ကုန္ဆိုတာက လင္းတာ၊ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ေမာ့ၿပီးလင္းတာဟာ လသာတာနဲ႔သြားတူတယ္လို႔ အဓိပ္ၸါယ္တစ္မ်ိဳးေကာက္ယူထားပါသည္။ ဟိုေရွးကတ႐ုပ္လူႀကီးမ်ား ျပည္ႀကီးကိုလြမ္းဆြတ္ေအာက္ေမ့၍ ေရးစပ္ထားခဲ့သည့္ လကၤာ ၄-ပုဒ္ စာလံုး ၂၀၏ အဓိပ္ၸါယ္ကေတာ့ ...။

၁။ ကူးေထာင္ေဘာင္ဘင္၀ွက္။ ။ ကူးေထာင္ေဘာင္ဘင္၀ွက္ ဆိုတာကေတာ့
ေခါင္းကို မိုးေပၚေမာ့ၾကည့္လိုက္သည့္အခါ ေရႊလကိုသြားျမင္တာျဖစ္ပါတယ္။
၂။ အိေထာင္ ေဘာင္ေကာ့ေရာင္။ ။ အိေထာင္ေဘာင္ေကာ့ေရာင္ ဆိုတာကေတာ့
ေခါင္းကိုေအာက္စိုက္ၾကည့္ၿပီး ကိုယ့္ရြာကိုယ့္ဇာတိကို ေအာက္ေမ့ၿပီး စဥ္းစားေနတာ
ျဖစ္ပါတယ္။
၃။ ေကာ့ေရာင္ပကိုးက်န္။ ။ ေကာ့ေရာင္ ပကိုးက်န္ ဆိုတာကေတာ့ ကိုယ့္ရြာ
ကိုယ့္ဇာတိကို စဥ္းစားပါေသာ္လည္း မျမင္ႏိုင္ပါ။
၄။ ေလးဟာက်န္႔အီးရင္း။ ။ ေလးဟာက်န္႔အီးရင္းဆိုသည့္ ေနာက္ဆံုးစာ
ကေတာ့ ဇာတိကိုမျမင္ႏိုင္ပဲ၊ မ်က္ရည္အသြယ္သြယ္ဟာ တေပါက္ေပါက္က်ၿပီး
အကႌ်စိုသြားတာျဖစ္ပါသည္။

ဒါေၾကာင့္ ဟိုေရွးတုန္းကတ႐ုပ္လူႀကီးမ်ားဟာ ကိုယ့္ဇာတိကိုေအာက္ေမ့သည့္အခါ ဒီလကၤာ ေလးပုဒ္ကိုပဲ ဖတ္႐ႈၾကပါသည္။
ကၽြႏ္ုပ္ဟာ ပီတြတ္ကေလးရြာကိုေရာက္တာ တစ္လေတာင္မျပည့္ေသးခင္အခါမွာ အစားအေသာက္ဟာ တစ္ေနရာမွတစ္ေနရာသို႔ ေျပာင္းလြဲစားေသာက္ရလို႔ပဲလား။ ကၽြႏ္ုပ္ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ျပည္ႀကီးႏွင့္ပဲ မတူလို႔လားမေျပာဆိုတတ္ပါဘူး။ တစ္လေလာက္ဖ်ားပါသည္။

No comments:

Post a Comment